SEO-BLOGG

Amazon-muligheter for norske produkter i Europa

Om man ønsker å se etter nye muligheter, så finnes det et gigantisk marked i Europa for norske bedrifter. Findability Europe har nå gått inn i et samarbeid med det norske Amazon-byrået Markitekt, ved å benytte Amazon i Tyskland for noen av deres kunder. Salg gjennom Amazon i Europa er en god mulighet for norske…

Krevende tider kan gi nye muligheter

Korona-viruset har satt dype spor i økonomi og næringsliv, og flere bedrifter er nå hardt rammet. Heldigvis finnes det også mange som opplever vekst og nye type utfordringer. Markedet er urolig, men kan også by på muligheter.  Riktig kommunikasjon gir bedre respons Hva du kommuniserer ut til kunden din, og hvordan du gjør det, er…

Redirects og synlighet på merker i nettbutikk.

Svært mange nettbutikker ønsker å bli synlige på merkene de selger i nettbutikken. Siden det noen ganger kan være lettere å bli synlig på merker enn på en hovedkategori så er det ikke sikkert dette er en dårlig strategi. Eller hvis man ønsker å være synlig på begge deler. Hvis du er forhandler av et merke…

Findability Europe vokser videre!

Findability bygger sakte og sikkert opp et nettverk i Europa med svært høy digital kompetanse. Dette er byråer som har spesialisert seg på digital kommunikasjon fra mange år tilbake. Findability-nettverket ble grunnlagt fordi vi så behovet for å hjelpe våre kunder utenfor sine lokale markeder og ut på internasjonale markeder uten å pådra seg for store…

Kontakt oss

Eldre innlegg

Amazon-muligheter for norske produkter i Europa

Om man ønsker å se etter nye muligheter, så finnes det et gigantisk marked i Europa for norske bedrifter. Findability Europe har nå gått inn i et samarbeid med det norske Amazon-byrået Markitekt, ved å benytte Amazon i Tyskland for noen av deres kunder. Salg gjennom Amazon i Europa er en god mulighet for norske…

Krevende tider kan gi nye muligheter

Korona-viruset har satt dype spor i økonomi og næringsliv, og flere bedrifter er nå hardt rammet. Heldigvis finnes det også mange som opplever vekst og nye type utfordringer. Markedet er urolig, men kan også by på muligheter.  Riktig kommunikasjon gir bedre respons Hva du kommuniserer ut til kunden din, og hvordan du gjør det, er…

Redirects og synlighet på merker i nettbutikk.

Svært mange nettbutikker ønsker å bli synlige på merkene de selger i nettbutikken. Siden det noen ganger kan være lettere å bli synlig på merker enn på en hovedkategori så er det ikke sikkert dette er en dårlig strategi. Eller hvis man ønsker å være synlig på begge deler. Hvis du er forhandler av et merke…

Findability Europe vokser videre!

Findability bygger sakte og sikkert opp et nettverk i Europa med svært høy digital kompetanse. Dette er byråer som har spesialisert seg på digital kommunikasjon fra mange år tilbake. Findability-nettverket ble grunnlagt fordi vi så behovet for å hjelpe våre kunder utenfor sine lokale markeder og ut på internasjonale markeder uten å pådra seg for store…

Hvorfor integrerte vi WooCommerce nettbutikk med kassasystemet Wallmob og Visma eAccounting for Fine Design ?

av sigrid Fine Design ønsket å bytte ut nettbutikken sin som var utviklet i Mamut til en mer moderne e-commerce løsning med blant annet større synlighet og mer trafikk som målsetning. Målsetning for ny nettbutikk Økning med ny nettløsning i WooCommerce Hovedmålsetningen for å investere i ny nettbutikk for Fine Design var å øke synligheten og…

Får selskapets styre og ledere rapport om nettstedets omsetning og trafikk?

Stadig flere styrer og ledere får løpende rapporter om hva nettstedet genererer av omsetning og trafikk, og om mulige problemer. Er du en leder eller et styremedlem og ikke får dette, kan du ha et problem. Google Analytics eksempel Ansvar som styremedlem eller leder Det finnes en rekke rapporter som kan…

Hvorfor kommer ikke websidene mine opp på Google – SEO-reklamasjon/erstatning?

Det kan faktisk tenkes at den tekniske løsningen er så dårlig satt sammen at det ikke er mulig å få gode plasseringer på Google uansett hvor mye man jobber med nøkkelord, nøkkelordsanalyse, innhold og content marketing. Da kan det være riktig å be om hjelp til en SEO-reklamasjon/erstatning. (Harald Andre Ryen, Advokat/Partner Advokatfirmaet Mageli ANS)…

Et av Norges desidert beste SEO-byråer søker tekstforfatter.

Findabilitys svært høye kompetanse på SEO har tiltrukket kunder som ønsker å bli mer synlig på nett. Kundeporteføljen vår vokser raskt, så vi søker nå en dyktige tekstforfatter for web og sosiale medier. Vi tenker synlighet og SEO på alt vi gjør så du må enten ha kunnskap på området eller ha en sterk vilje…

Nytt kurskonsept fra Findability – Digital Education

Findability har i 2 år arrangert Digital Fredag, og har vært gjennom mange forskjellige temaer. Ofte er disse temaene dagsaktuelle, og har derfor vært svært populære. Vi kommer til å fortsette å arrangere disse gratis Digital Fredag-eventene, men vi har fått tilbakemeldinger at mange ønsker kurs for å gå mer i dybden på en del…

Findability øker bemanningen igjen.

Det er bare tre uker siden Sigrid Christensen begynte som webdesigner og utvikler i Findability. Nå plusser Findability på med Martin Owren som skal jobbe med utvikling i WordPress/WooCommerce og strukturerte data. Findability satser nå ungt, og henter Martin Owren mens han fortsatt er student på UiO. På UiO studerer Martin Owren Informatikk: programmering og…

Freelance tekst- og innholdsprodusenter til Findability

Findability ønsker å bygge et freelance-nettverk på Romerike av dyktige tekst- og innholdsprodusenter. Findability er et raskt voksende digitalt kommunikasjonsbyrå. Vi sitter i de mest moderne kontorene i Lillestrøm. Våre kunder er alt fra store kjente selskaper i Oslo til nettbutikker og SMB-bedrifter på Romerike. Vi ønsker fra høsten 2018 å bygge opp et…

Findability øker kapasiteten på utvikling av nettsider

Findability ansetter nå webdesigner og utvikler Sigrid Marie Christensen. Dette er et steg videre for å øke både kapasitet og kvalitet på leveranser av websider og innholdsproduksjon. Mange har fortsatt oppfatningen at Findability er et rent SEO-byrå fordi vi har et så høyt fokus på SEO (søkemotoroptimalisering), men det mange ikke vet er at synlighet…

Vi søker designer / AD

Findability AS er et raskt voksende digitalt kommunikasjonsbyrå. Selskapet har en filosofi om at all digital kommunikasjon skal henge sammen med god SEO. Norges høyeste kompetanse og erfaring på SEO-området har gitt oss en solid og voksende kundebase. Vi skal utvikle vår nye designer til å komme på et meget høyt faglig nivå på SEO.…

Findability Norge kjøper seg inn i Findability Tyskland

Det er et nært forhold mellom Findability Norge og Tyskland. Det har en lengre tid vært faste møter hvor de to selskapene møtes og diskuterer felles prosjekter og samarbeid. Nå knyttes selskapene enda tettere sammen. I flere tilfeller har prosjekter som inneholder teknisk SEO blitt løst fra Norge. Teknisk SEO er ikke så avhengig av…

Hva MÅ du ha på plass for å drive med digital markedsføring?

Vi jobber med flere forskjellige bedrifter på annonsering. Mange nettbutikker, men også andre typer virksomheter. På Digital Fredag 8. September snakket vi om “Hva du MÅ ha på plass for å drive digital markedsføring”, og tenkte det ville være fint å oppsummere dette også på bloggen. Produktkataloger Det første problemet som ofte oppstår når vi…

Innholdsproduksjon og sosiale medier – Vilde Bang Foss

Findability satser på innholdsproduksjon og sosiale medier. Findability utvider sitt tjenestespekter fra i hovedsak å jobbe med SEO og SEM frem til nå til å starte satsingen med innholdsproduksjon og sosiale medier. Vilde Bang Foss, som i mange år har jobbet med foto, kortfilm og animasjoner, men også som grafisk designer, innhold på sosiale medier…

Kjøp av annonser på Google uten god SEO er ikke lurt!

Organisk SEO og annonsering på Google henger tett sammen. Begge handler om å være målrettet og bevisst over hvor synlig du er i Googles nettverk. Alle Google Adwords annonser blir belønnet med billigere og større synlighet med godt optimalisert innhold. Med god organisk SEO har du det beste grunnlaget for å være synlig på Google.…

Viktig med mobilvennlighet

Etter siste oppdatering fra Google vil det nå være enda viktigere enn tidligere å være mobilvennlig. Vi ser nærmere på verktøy du kan bruke for å tilpasse deg mobilbrukere. Kilde: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/imgs/mobile-seo/transition.png Vi skrev et blogginnlegg tidligere om viktigheten av å være mobilvennlig i tiden fremover. Google vil nå splitte indekseringen mellom mobil…

GAME CHANGER – Google vil nå prioritere mobilsøk før desktop

Webmaster og trendanalytiker, Gary Illyes, sier Google innen måneder kommer til å splitte indekseringen mellom mobil og desktop i søk for å skape bedre brukeropplevelser på mobil. https://www.signupto.com/news/sign-upto-news/draft-mobile-vs-desktop-mobile-wins/ Dette gjør at Google nå ønsker å skille i indekseringen mellom mobil og desktop-søk og prioritere mobil over desktop. Dette skyldes at en…