ANALYSE
Trafikkanalyse, teknisk analyse, konkurrentanalyse, innholdsanalyse

Analyse og overvåking

For å være sikker på at vi kan hjelpe dere på en best mulig måte, gjør vi en rekke analyser før vi setter i gang med videre arbeid. På denne måten avdekker vi hvilke problemer og utfordringer dere måtte ha, og det gjør at vi kan jobbe effektivt og målrettet i tiden fremover.

En god analyse kan være avgjørende for hvilke resultater du får ut av jobben vi gjør for deg. Noen firmaer kan være ekstremt gode på selve optimaliseringen, men hvis du ikke vet nøyaktig hva du må optimalisere, hjelper det lite. Vi er blant de beste på markedet når det gjelder SEO, og da skal vi også være blant de beste på markedet når det gjelder analyser. Vi ønsker å vite, ikke tro, hva dere trenger å jobbe med. Vi vil vite hvor skoen trykker, og hva det er vi bør prioritere for dere. Bestiller dere en analyse fra oss, får dere et meget godt grunnlag som dere kan jobbe videre med.

Trafikkanalyse

En god trafikkanalyse kan være utrolig verdifull. Når du har en nettside må du vite alt om de som besøker den, og de som ikke er der. For å få full kontroll over nettsiden din og alle som besøker den er det viktig med en god trafikkanalyse. Med en trafikkanalyse får du oversikt over hvor trafikken din kommer fra, hvor lenge de er inne på siden din og om de bor i Trondheim eller Oslo. 

Det finnes utallige analyseverktøy der ute som kan gi deg svar på dette, men det trenger ikke du tenke på. Vi har valgt ut de verktøyene vi trenger for å kunne gi deg og din bedrift verdifull innsikt i trafikken til nettsiden deres. Vi finner frem alle tallene for deg, sorterer bort de som ikke er viktige for deg, og gir deg en god rapport som du kan bruke videre. 

Teknisk analyse

Teknisk analyse av nettstedet gjøres for å finne ut om Google straffer eller nedgraderer nettstedet ditt. Mange jobber med å optimalisere nettstedet for å se visuelt bra ut, og for at innhold skal være godt og relevant. Men hvis Google finner tekniske problemer med nettstedet så kan dette bety at man ikke får de plasseringer som man ellers ville ha fått på Google. Google ”dytter” dermed nettstedets resultater lenger bak/ned. Vi kan hjelpe deg med å avdekke om du er straffet av Google og hvordan dette gir bedre plasseringer på Google.

Konkurrenter

Uansett hva du jobber med, har du en eller flere konkurrenter. Vet du hvor gode plasseringer din argeste konkurrent har? Vet du om konkurrentene dine får all den verdifulle trafikken fra Google mens du sitter igjen med ingenting? Nei? Da er det på tide at vi gjør en analyse av konkurrentene dine for deg. 

Med våre analyseverktøy kan vi hjelpe deg med å holde en oversikt over dine viktigste konkurrenter. Samtidig som at vi passer på hvor bra du rangerer, følger vi med på deres plasseringer. Dette gjør at vi hele tiden vet hva som må jobbes med for å gi deg bedre plasseringer, og hva vi må vedlikeholde for å holde oss på toppen. 

Innholdsanalyse

Dette er kanskje en av de viktigste analysene du kan ta. Innholdsanalyse. Altfor mange bedrifter bruker mye penger på en god nettside, men bryr seg ikke om selve innholdet. Det vil gjøre at Google ser på nettsiden din som urelevant for de som søker. Noen nettsider har alt for lite innhold, mens andre har et kaos av innhold med null oversikt. Begge deler kan være like skadelig for synligheten din. 

Med en innholdsanalyse fra oss får du en komplett oversikt over hvordan nettsiden din er nå, hva som må endres på, og tips til innhold du burde produsere. Med godt innhold kan du selv styre hva du blir synlig på, og hvor relevant sidene dine skal være for de som søker etter dine tjenester. Innhold har blitt mer og mer viktig, og det er tydelig at bedriftene ute i markedet også forstår dette. Men samtidig er det mange som ikke har lagt en god plan for hva slags innhold de trenger, noe som gjør at det kan hende dere produserer helt feil type innhold. Innhold som ikke hjelper dere med å bli mer synlige. La oss ta en god innholdsanalyse av nettsiden din, så kan vi se om dere har nok innhold og riktig innhold.