SEO-BLOGG

En blogg er et utrolig sterkt SEO-virkemiddel

Det er faktisk veldig mange som fortsatt forbinder en blogg med fargen rosa. Men en bedriftsblogg er noe helt annet. Innholdet i en blogg er ikke bare et viktig SEO-virkemiddel, men det bør brukes i nyhetsbrev og deles i sosiale med og på Google My Business (GMB). Ofte er det blogger som får de beste…

Findability Europe hjelper bedrifter til nye markeder

Har du lyst til å prøve deg i større markeder enn bare Norge, men ikke helt vet hvordan du skal få til det med begrenset budsjett? Findability har nå bygget opp et fleksibelt europeisk nettverk av digitale byråer i Europa som kan hjelpe deg.  Det kan kanskje virke som et stort skritt å begynne selge…

Amazon-muligheter for norske produkter i Europa

Om man ønsker å se etter nye muligheter, så finnes det et gigantisk marked i Europa for norske bedrifter. Findability Europe har nå gått inn i et samarbeid med det norske Amazon-byrået Markitekt, ved å benytte Amazon i Tyskland for noen av deres kunder. Salg gjennom Amazon i Europa er en god mulighet for norske…

Krevende tider kan gi nye muligheter

Korona-viruset har satt dype spor i økonomi og næringsliv, og flere bedrifter er nå hardt rammet. Heldigvis finnes det også mange som opplever vekst og nye type utfordringer. Markedet er urolig, men kan også by på muligheter.  Riktig kommunikasjon gir bedre respons Hva du kommuniserer ut til kunden din, og hvordan du gjør det, er…

Redirects og synlighet på merker i nettbutikk.

Svært mange nettbutikker ønsker å bli synlige på merkene de selger i nettbutikken. Siden det noen ganger kan være lettere å bli synlig på merker enn på en hovedkategori så er det ikke sikkert dette er en dårlig strategi. Eller hvis man ønsker å være synlig på begge deler. Hvis du er forhandler av et merke…

Findability Europe vokser videre!

Findability bygger sakte og sikkert opp et nettverk i Europa med svært høy digital kompetanse. Dette er byråer som har spesialisert seg på digital kommunikasjon fra mange år tilbake. Findability-nettverket ble grunnlagt fordi vi så behovet for å hjelpe våre kunder utenfor sine lokale markeder og ut på internasjonale markeder uten å pådra seg for store…

Eldre innlegg

En blogg er et utrolig sterkt SEO-virkemiddel

Det er faktisk veldig mange som fortsatt forbinder en blogg med fargen rosa. Men en bedriftsblogg er noe helt annet. Innholdet i en blogg er ikke bare et viktig SEO-virkemiddel, men det bør brukes i nyhetsbrev og deles i sosiale med og på Google My Business (GMB). Ofte er det blogger som får de beste…

Findability Europe hjelper bedrifter til nye markeder

Har du lyst til å prøve deg i større markeder enn bare Norge, men ikke helt vet hvordan du skal få til det med begrenset budsjett? Findability har nå bygget opp et fleksibelt europeisk nettverk av digitale byråer i Europa som kan hjelpe deg.  Det kan kanskje virke som et stort skritt å begynne selge…

Amazon-muligheter for norske produkter i Europa

Om man ønsker å se etter nye muligheter, så finnes det et gigantisk marked i Europa for norske bedrifter. Findability Europe har nå gått inn i et samarbeid med det norske Amazon-byrået Markitekt, ved å benytte Amazon i Tyskland for noen av deres kunder. Salg gjennom Amazon i Europa er en god mulighet for norske…

Krevende tider kan gi nye muligheter

Korona-viruset har satt dype spor i økonomi og næringsliv, og flere bedrifter er nå hardt rammet. Heldigvis finnes det også mange som opplever vekst og nye type utfordringer. Markedet er urolig, men kan også by på muligheter.  Riktig kommunikasjon gir bedre respons Hva du kommuniserer ut til kunden din, og hvordan du gjør det, er…

Redirects og synlighet på merker i nettbutikk.

Svært mange nettbutikker ønsker å bli synlige på merkene de selger i nettbutikken. Siden det noen ganger kan være lettere å bli synlig på merker enn på en hovedkategori så er det ikke sikkert dette er en dårlig strategi. Eller hvis man ønsker å være synlig på begge deler. Hvis du er forhandler av et merke…

Findability Europe vokser videre!

Findability bygger sakte og sikkert opp et nettverk i Europa med svært høy digital kompetanse. Dette er byråer som har spesialisert seg på digital kommunikasjon fra mange år tilbake. Findability-nettverket ble grunnlagt fordi vi så behovet for å hjelpe våre kunder utenfor sine lokale markeder og ut på internasjonale markeder uten å pådra seg for store…

Hvorfor integrerte vi WooCommerce nettbutikk med kassasystemet Wallmob og Visma eAccounting for Fine Design ?

av sigrid Fine Design ønsket å bytte ut nettbutikken sin som var utviklet i Mamut til en mer moderne e-commerce løsning med blant annet større synlighet og mer trafikk som målsetning. Målsetning for ny nettbutikk Økning med ny nettløsning i WooCommerce Hovedmålsetningen for å investere i ny nettbutikk for Fine Design var å øke synligheten og…

Får selskapets styre og ledere rapport om nettstedets omsetning og trafikk?

Stadig flere styrer og ledere får løpende rapporter om hva nettstedet genererer av omsetning og trafikk, og om mulige problemer. Er du en leder eller et styremedlem og ikke får dette, kan du ha et problem. Google Analytics eksempel Ansvar som styremedlem eller leder Det finnes en rekke rapporter som kan…

Hvorfor kommer ikke websidene mine opp på Google – SEO-reklamasjon/erstatning?

Det kan faktisk tenkes at den tekniske løsningen er så dårlig satt sammen at det ikke er mulig å få gode plasseringer på Google uansett hvor mye man jobber med nøkkelord, nøkkelordsanalyse, innhold og content marketing. Da kan det være riktig å be om hjelp til en SEO-reklamasjon/erstatning. (Harald Andre Ryen, Advokat/Partner Advokatfirmaet Mageli ANS)…

Et av Norges desidert beste SEO-byråer søker tekstforfatter.

Findabilitys svært høye kompetanse på SEO har tiltrukket kunder som ønsker å bli mer synlig på nett. Kundeporteføljen vår vokser raskt, så vi søker nå en dyktige tekstforfatter for web og sosiale medier. Vi tenker synlighet og SEO på alt vi gjør så du må enten ha kunnskap på området eller ha en sterk vilje…

Nytt kurskonsept fra Findability – Digital Education

Findability har i 2 år arrangert Digital Fredag, og har vært gjennom mange forskjellige temaer. Ofte er disse temaene dagsaktuelle, og har derfor vært svært populære. Vi kommer til å fortsette å arrangere disse gratis Digital Fredag-eventene, men vi har fått tilbakemeldinger at mange ønsker kurs for å gå mer i dybden på en del…

Findability øker bemanningen igjen.

Det er bare tre uker siden Sigrid Christensen begynte som webdesigner og utvikler i Findability. Nå plusser Findability på med Martin Owren som skal jobbe med utvikling i WordPress/WooCommerce og strukturerte data. Findability satser nå ungt, og henter Martin Owren mens han fortsatt er student på UiO. På UiO studerer Martin Owren Informatikk: programmering og…

Freelance tekst- og innholdsprodusenter til Findability

Findability ønsker å bygge et freelance-nettverk på Romerike av dyktige tekst- og innholdsprodusenter. Findability er et raskt voksende digitalt kommunikasjonsbyrå. Vi sitter i de mest moderne kontorene i Lillestrøm. Våre kunder er alt fra store kjente selskaper i Oslo til nettbutikker og SMB-bedrifter på Romerike. Vi ønsker fra høsten 2018 å bygge opp et…

Findability øker kapasiteten på utvikling av nettsider

Findability ansetter nå webdesigner og utvikler Sigrid Marie Christensen. Dette er et steg videre for å øke både kapasitet og kvalitet på leveranser av websider og innholdsproduksjon. Mange har fortsatt oppfatningen at Findability er et rent SEO-byrå fordi vi har et så høyt fokus på SEO (søkemotoroptimalisering), men det mange ikke vet er at synlighet…

Vi søker designer / AD

Findability AS er et raskt voksende digitalt kommunikasjonsbyrå. Selskapet har en filosofi om at all digital kommunikasjon skal henge sammen med god SEO. Norges høyeste kompetanse og erfaring på SEO-området har gitt oss en solid og voksende kundebase. Vi skal utvikle vår nye designer til å komme på et meget høyt faglig nivå på SEO.…

Findability Norge kjøper seg inn i Findability Tyskland

Det er et nært forhold mellom Findability Norge og Tyskland. Det har en lengre tid vært faste møter hvor de to selskapene møtes og diskuterer felles prosjekter og samarbeid. Nå knyttes selskapene enda tettere sammen. I flere tilfeller har prosjekter som inneholder teknisk SEO blitt løst fra Norge. Teknisk SEO er ikke så avhengig av…

Hva MÅ du ha på plass for å drive med digital markedsføring?

Vi jobber med flere forskjellige bedrifter på annonsering. Mange nettbutikker, men også andre typer virksomheter. På Digital Fredag 8. September snakket vi om “Hva du MÅ ha på plass for å drive digital markedsføring”, og tenkte det ville være fint å oppsummere dette også på bloggen. Produktkataloger Det første problemet som ofte oppstår når vi…

Innholdsproduksjon og sosiale medier – Vilde Bang Foss

Findability satser på innholdsproduksjon og sosiale medier. Findability utvider sitt tjenestespekter fra i hovedsak å jobbe med SEO og SEM frem til nå til å starte satsingen med innholdsproduksjon og sosiale medier. Vilde Bang Foss, som i mange år har jobbet med foto, kortfilm og animasjoner, men også som grafisk designer, innhold på sosiale medier…

Kjøp av annonser på Google uten god SEO er ikke lurt!

Organisk SEO og annonsering på Google henger tett sammen. Begge handler om å være målrettet og bevisst over hvor synlig du er i Googles nettverk. Alle Google Adwords annonser blir belønnet med billigere og større synlighet med godt optimalisert innhold. Med god organisk SEO har du det beste grunnlaget for å være synlig på Google.…

Viktig med mobilvennlighet

Etter siste oppdatering fra Google vil det nå være enda viktigere enn tidligere å være mobilvennlig. Vi ser nærmere på verktøy du kan bruke for å tilpasse deg mobilbrukere. Kilde: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/imgs/mobile-seo/transition.png Vi skrev et blogginnlegg tidligere om viktigheten av å være mobilvennlig i tiden fremover. Google vil nå splitte indekseringen mellom mobil…

GAME CHANGER – Google vil nå prioritere mobilsøk før desktop

Webmaster og trendanalytiker, Gary Illyes, sier Google innen måneder kommer til å splitte indekseringen mellom mobil og desktop i søk for å skape bedre brukeropplevelser på mobil. https://www.signupto.com/news/sign-upto-news/draft-mobile-vs-desktop-mobile-wins/ Dette gjør at Google nå ønsker å skille i indekseringen mellom mobil og desktop-søk og prioritere mobil over desktop. Dette skyldes at en…

Google gjør stor oppdatering

Nå kan Google straffe deg eller kaste deg helt ut av Google umiddelbart og uten advarsel. Den siste Penguin-oppdateringen gjør det svært viktig at du har kontroll på lenkene inn til nettstedet ditt eller selv ikke jukser eller bruker spam på eget nettsted for å rangere høyere. Google oppdaterer penguin algoritme til…

Digitale fredager med Findability

Digitale fredager med Findability. Findability vil 6 til 8 ganger i året arrangere Digital Fredag. På disse dagene vil vi sette fokus på utfordringer vi vet næringslivet har rundt digital markedsføring.  Vi vil spesielt ta for oss utviklingstrekk rundt digitalisering den siste tiden og utfordringer som kommer i nær fremtid. Digitale fredager vil være et…

Google vil straffe «forstyrrende innhold»

“Forstyrrende innhold” på nettsider vil bli straffet av Google fra 2017 Fra og med 10. Januar 2017 vil nettsider med “forstyrrende innhold” bli straffet av Google og ikke lenger regnes som mobilvennlig. Begrunnelsen fra Google er at nettsider som opererer på desktop og mobil tilsynelatende ikke tar hensyn til at det «forstyrrende innholdet» ikke tilpasser seg…

Bil med plass til tre barneseter

Bil med plass til tre barneseter Dette er sikkert en litt uvanlig overskrift i en SEO blogg. » Bil med plass til tre barneseter». Men vi har lyst til å fortelle mulighetene for å optimalisere for den lange halen. Ikke fokuser på optimalisering i hodet av den lange halen  Veldig ofte har mange alt for…

Nøkkelord – Overvåk og monitorer dine nøkkelord og triggerord

Pass på å overvåke og monitorer dine nøkkelord og triggerord. Men for å gjøre dette riktig og på en effektiv måte må man bruke analyseverktøy som Moz og andre. Svært mange sitter og søker på Google for å se hvilke plasseringer deres nøkkelord og triggerord får. Dette kan bli en svært unøyaktig og tungvint måte…

SEO-analyse og SEO-rapporter av viktige nøkkeltall og feil

Hvis du vil ha en SEO-analyse av nettstedet er det enkelte nøkkeltall man bør ha med, selv om man skal være forsiktig med å kopiere hvilke nøkkeltall man skal ha med fra en SEO-rapport til en annen.Nettsteder er veldig forskjellige og derfor er prioriteringen av nøkkeltall også forskjellig. En SEO-analyse må derfor ta hensyn til…

Kan SMB-bedrifter komme høyere opp på Google enn store

Konkurransen om å få topplasering på Google har blitt tøffere. Det kan kanskje virke vanskelig for mindre bedrifter å komme høyere opp på Google enn de store. Men det er ikke nødvendigvis tilfelle. Situasjonen kan være motsatt. De større bedriftenes konkurransefordeler på Google Det finnes noen områder hvor en større bedrift har fordeler. Nettsidene/websidene er…

SEO kurs for å få topplasseringer på Google – Gratis

Ingen SEO-eksperter kan love deg topp-plassering på Google. De SEO-spesialistene som gjør det må man ta med en stor klype salt. Men det finnes en del SEO-regler man bør følge for om mulig få topplassering. Findability gir gratis SEO kurs for å hjelpe deg å komme høyt opp på Google. Gratis kurset vil ta for…

Gratis SEO-kurs hos SEO-byrå før du lanserer nye nettsider/websider

Trenger du hjelp til SEO? Det finnes mange SEO-spesialister, SEO-konsulenter og tilbydere av nettsider som sier de har tatt hensyn til søkemotoroptimaliseringen når de lager dine nye nettsider/websider. Nå kan du få gratis SEO-kurs hos en SEO-spesialist fra oss i Findability før du lanserer nye websider. SEO-kurs må man ha før lansering av nettsider/websider ikke…

Nye nettsider -10 SEO-råd og tips når du skal ha nye hjemmesider

Følger man disse SEO-rådene og tipsene når man skal utvikle nye nettsider kan vi garantere at synligheten på nett vil øke betraktelig og dermed trafikken til de nye hjemmesidene. 1. Rydd opp i tekniske problemer før lansering av nye nettsider. Mange tror at man ikke behøver rydde opp i gamle tekniske problemer når man likevel…

Nye nettsider – Rydd opp i straff og nedgradering fra Google i forkant.

Skal du lage nye nettsider, bytte CMS/publiseringsløsning eller endre noe på domene så bruk tiden frem til lansering på å rydde opp i straff og nedgradering du har på Google slik at du ikke drar med deg nedgraderingen videre. Svært mange har straff de ikke vet om. Dette er kanskje det viktigste tidspunktet for å…

Synlighet på Google blir borte ved nye nettsider

Når man bytter CMS/publiseringsløsning, får nye nettsider eller gjør større endringer så kan synlighet og historikk som Google har bli borte og man raser på rankingen. Søk SEO-hjelp før du skal ha nye nettsider og problemene oppstår. Mange er ikke klar over dette. Andre tror at denne reduksjonen i synlighet er helt naturlig i en…

SEO-analyse, SEO-kurs og rapport for ledere

SEO analyse og SEO rapporter er svært viktig for å kunne navigere riktig i forhold til trafikken på internettsidene. SEO rådgivere er helt avhengig av disse analyseverktøyene. Sitter man i dag som leder i en bedrift eller organisasjon så har man en rekke krav og oppgaver forbundet med denne stillingen. Oppfølging av selskapets eller organisasjonens…

SEO-kurs for SEO-byrå

Findability holder SEO-kurs for SEO-byråer i de større byene som Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Men alle kan selvfølgelig komme til Oslo for å bli kurset. Uwe Tippmann er en av Norges mest brukte kurs– og foredragsholdere innen SEO og trafikkanalyse. Roar holder årlig en rekke kurs og foredrag, og har blitt en anerkjent kurs-…

SEO-byrå – like vanlig som reklamebyrå

Reklamebyrå-begrepet er på vei til å forsvinne, men det er fortsatt et begrep som nesten alle vet betydningen av. Reklamebyråer blir nå ”erstattet” av andre typer byråer. I ”gamle dager” sa man at 50% av all reklame var bortkastet, men man visste ikke hvilke 50%. Et SEO-byrå har helt andre krav. Nå kan alt måles,…

Teknisk SEO og søkemotoroptimalisering

At et nettsted trenger teknisk søkemotoroptimalisering kan nesten være umulig å vite for den vanlige nettstedseier. Den beste indikasjonen på dette er at man ikke kommer høyt opp på Google selv om man har jobbet med nøkkelord. Hvis så er tilfelle kan en SEO-revisjon fra et SEO-byrå være et nødvendig skritt å ta. Teknisk SEO…

Hva er nøkkelord i SEO-sammenheng?

Alle organisasjoner har noen produkter, tjenester, tilbud eller behov de ønsker å fremheve på sine nettsteder. Før man begynner å fylle nettstedet med mer eller mindre relevant innhold så må man gjøre en analyse av de viktigste ord og utrykk som man ønsker at søkemotorene skal finne på nettstedet. Man må være klar over at…

SEO tilstandsrapport og revisjon av nettsteder og nøkkelord

Når det gjelder en SEO-revisjon eller tilstandsrapport av nettsider/websider så er det viktig at denne er objektiv og gjøres av andre enn de som har laget hjemmesidene. Det er ikke utenkelig at du kan ha rett til å få rettet opp nettsidene/websidene som en del av en SEO-reklamasjon. Be derfor om hjelp fra et spesialisert…

Brukeroptimalisering vs søkemotoroptimalisering

SEO – byråene holder fortsatt fast på å bruke søkemotoroptimalisering som hovedbegrep for de tjenester bransjen tilbyr. Vi i Findability ønsker heller å bruke begrepet brukeroptimalisering. Det siste året har Difi (Direktoratet for forvaltning og IKT) forlangt nye standarder for internettsider i Norge, og hovedfokuset deres er på brukeroptimalisering for alle. Nettsider skal nå støtte…

Internettrafikk fra søkemotorer står for mer enn 50%.

Organisk trafikk fra søkemotorer som Google har nå blitt så viktig at bedrifter som ikke følger opp den trafikken med løpende SEO-rapporter og SEO-analyser med påfølgende tiltak løper stor risiko for å miste omsetning og kunder, samtidig som man kaster bort markedsbudsjetter på unødvendig tiltak. Den organiske trafikken fra søkemotorer er gjennomsnittlig på over 50%…

Hvorfor jobbe med SEO (søkemotoroptimalisering) og SEO-strategi ?

SEO og søkemotoropptimalisering har nå blitt et svært viktig virkemiddel i mediamixen. Uten en SEO-strategi har man faktisk ikke en digital strategi.   Den digitale utviklingen presser bedrifter og organisasjoner til å tenke nytt. Hvis man vil bli funnet på nettet og hos Google må bedriftene tilpasse seg de endringene som skjer hele tiden. Bedriften…

SEO – first

Det er vel ikke nødvendig å forklare hvorfor alle organisasjoner må ha en nettside i dag. Det har mer eller mindre alle. Likevel er det svært mange som ikke bruker nok ressurser på at nettidene skal bli funnet. Evnen til å finne informasjon på nettet varier voldsomt blant brukere av internett. Findability as (evnen til…

Kontakt oss