INNHOLD
Idé- og kreativt arbeid, foto og video, design, blogg

Innholdsmarkedsføring og kreativitet

De aller fleste er nå klar over viktigheten av innhold på nettsidene sine. Men det er fortsatt veldig mange som fortsatt produserer for lite innhold eller feil innhold. Det som er viktig er at innholdet man produserer er informativt og underholdende, samtidig som at det skal være SEO-optimalisert. Ferskt innhold blir også prioritert av Google, så det er viktig at man ofte publiserer nytt innhold.

Kreativt innhold med gode tekster, bilder og videoer gjør nettstedet mer interessant. Vi ønsker jo også at brukere skal dele innholdet videre.

Video og YouTube

Alle undersøkelser viser at det er video som er en av de viktigste mediene man bør satse på i dagens digitale verden. Video er en meget effektiv måte å fange oppmerksomheten til de besøkende på nettsidene dine, og kan brukes på andre sosiale medier konto som blant annet YouTube. Bruken av video er derfor meget viktig både nå og i årene som kommer.

YouTube er den nest mest brukte søkemotoren i verden, kun slått av Google. Når Google samtidig eier YouTube, skjønner man hvor viktig det er å være synlig begge steder. Man får mye gratis ved å ha en godt optimalisert YouTube-konto. Samtidig er konkurransen mye mindre på YouTube, så ved å ha en god plan, og produsere godt innhold, kan man fort kjempe seg inn på blant topp-videoene.

Fysiske møteplasser i en digital hverdag

Et av fagområdene innen marketing som er i sterk vekst og enda mer integreres i den digitale

hverdagen er fysiske møteplasser (arrangementer, events, i butikk, messer osv). Denne markedsføringskanalen hvor mennesker fysisk møter hverandre er i sterk vekst og blir mer og

mer viktig i en hverdag preget av sterk digitale kommunikasjon. En møteplass sammen med digitale hjelpemidler har en enorm påvirkning på de valgene vi tar enten det er B2C eller B2B.

Men de digitale kommunikasjonsplattformene vi bruker i dag har også et behov for å forsterke eget budskap eller produkt for å skape troverdighet og relevans. Da er en møteplass en effektiv og smart måte å skape trygghet på. I tillegg får man mulighet for å knytte til seg interne og eksterne influensere (ambassadører), utvide sosialt nettverk og etablere en sterkere relasjon mellom produkt og forbruker eller kjøper.

Findability har et meget kompetent og sterkt fagmiljøet som behersker godt å tenke helhetlig

kommunikasjon. En digital løsning og synlighet vil alltid møte en fysisk verden. Innsikt og analytiske virkemidler bidrar med til at en merkevaren får de rette strategiske forutsetningene for å penetrere igjennom markedet på best mulig måte. Ved også å jobbe med merkevaren konseptuelt, kreativt og strategisk vil vi finne den beste totale løsningen uavhengig av uttak, plattform og kanal. For man må evne å se ulike løsninger og plattformer i et totalt bilde for merkevarebyggingen og produkter.

Ide- og kreativt arbeid

Når man lager innhold til en nettside så er det selvfølgelig viktig å være relevant. Men det er også lov å underholde. Vi ønsker jo at brukeren skal ha en god opplevelse og skal ønske å komme tilbake til nettsidene. Det er derfor viktig å kombinere relevant informasjon med lettere stoff som kan være mer underholdene. Vi ønsker jo at innholdet vi legger ut skal være interessant og/eller underholdene nok til og kunne deles i sosiale medier.

Det er mange som jobber med innhold i sosiale medier uten å bruke innholdet også på egne nettsider. Det er dumt siden det bare er innholdet på egne nettsider man eier og som gir maksimal synlighet på Google.

Det er mye man har lyst til å gjøre men som blir for ressurskrevende. Det er derfor viktig at innhold man lager kan brukes i flere kanaler, og det blir lettere hvis det allerede blir utformet som en del av nettsidene. Findability jobber gjerne med innhold sammen med deg for å ta vare på både synligheten på Google og brukeropplevelsen.

Foto

Et bilde sier mer enn 1000 ord. Ved å ha gode bilder på nettsiden sin som viser hvem dere i firmaet er, øker man kvaliteten på sidene sine, samt troverdigheten deres. I vår digital verden er det stadig mer viktig å vise hvem man virkelig er, noe man kan gjøre ved å bruke gode, egne bilder. Ikke bruk massevis av bilder du finner på stockfoto-sider, ta egne! 

Med våre fotografer kan vi både planlegge og hjelpe dere med å få tatt bilder av høy kvalitet. Ta kontakt for en prat med våre dyktige fotografer!

Identitetsdesign og brukervennlighet

Design har ikke blitt noe mindre viktig med årene. For nettsider skal ikke design bare brukes til å formidle en identitet og en følelse. Men design skal også hjelpe brukeren å navigere på både på mobile plattformer og på desktop. Det skal være lett å finne den informasjonen man leter etter gjennom god informasjonsarkitektur og brukervennlighet. Faktisk har myndighetene nå laget en standard som de kaller universell utforming som bedrifter og organisasjoner er pålagt å ta hensyn til. 

Vi fokuserer selv mye på SEO og det tekniske bak en nettside, men vi vet at design og brukervennlighet blir mer og mer viktig. Deres besøkende må oppleve nettsiden som enkel, personlig og brukervennlig. Derfor jobber vi selv også mer og mer med design for kundene våre. På den måten er vi sikre på at kundene får en nettside som er teknisk riktig, og har et design som jobber med, og ikke i mot Google. Vi har bygd opp nettsider helt fra bunnen av for flere kunder, både med grunnmuren, og selve designet.

Blogg

Det er mange år siden alle bedrifter skjønte at de måtte ha en nettside. Nå er de fleste klar over at bedriften også må kommunisere i sosiale medier.

Det derimot ikke alle har skjønt enda er at bloggen nå blir svært viktig, og om noen år har alle en blogg. På en blogg har man muligheter til å kommunisere på en litt annen måte og være mer tidsaktuell og mer uformell enn på de vanlige nettsidene.

Her kan man være litt ”løsere i snippen”.

Bloggen kan ta opp temaer på en annen måte og behøver ikke være så forretningsorientert. Noen kaller dette bedriftens humankapital. Det er også mulig å slippe til eksterne på en slik blogg. Det er lettere å være mer underholdene som gjør det mer leservennlig og som igjen gjør det lettere å dele i sosiale medier. Det kan også være letter å lenke til en blogg.

Alt innhold og lenker vil hjelpe hoved-nettstedet til å rankere høyere på Google hvis det bloggen integreres riktig. Utvikling av blogger og bloggkonsepter er en del av det Findability hjelper våre kunder med