Innholdsmarkedsføring og kreativitet

Når man først har klart å få brukere inn på nettsidene så er det viktig at de opplever nettstedet som informativt og underholdende. Regelmessige oppdateringer er viktig for både brukere og Google. Kreativt innhold med gode tekster, bilder og videoer gjør nettstedet mer interessant. Vi ønsker jo også at brukere skal dele innholdet videre.

Ide- og kreativt arbeid

Når man lager innhold til en nettside så er det selvfølgelig viktig å være relevant. Men det er også lov å underholde. Vi ønsker jo at brukeren skal ha en god opplevelse og skal ønske å komme tilbake til nettsidene. Det er derfor viktig å kombinere relevant informasjon med lettere stoff som kan være mer underholdene. Vi ønsker jo at innholdet vi legger ut skal være interessant og/eller underholdene nok til og kunne deles i sosiale medier.

Det er mange som jobber med innhold i sosiale medier uten å bruke innholdet også på egne nettsider. Det er dumt siden det bare er innholdet på egne nettsider man eier og som gir maksimal synlighet på Google.

Det er mye man har lyst til å gjøre men som blir for ressurskrevende. Det er derfor viktig at innhold man lager kan brukes i flere kanaler, og det blir lettere hvis det allerede blir utformet som en del av nettsidene. Findability jobber gjerne med innhold sammen med deg for å ta vare på både synligheten på Google og brukeropplevelsen.

Foto og video

Et bilde sier mer enn 1000 ord og en video sier enda mer. Alle undersøkelser forteller at man får mer oppmerksomhet gjennom foto og video. Og ikke minst er dette mye mer delelig i sosiale medier. Bruken av disse virkemidlene blir fremover derfor meget viktig.

Igjen er vel dette for mange et ressursspørsmål, men i dag er mobiltelefonene så gode at disse lett kan brukes i mange situasjoner. Men planlegger man godt kan man få veldig mye ut av en dag hos profesjonelle aktører på disse områdene. Vi i Findability kan hjelpe deg med dette sammen med våre partnere som jobber som fotografer og regissører.

Identitetsdesign og brukervennlighet

Design har ikke blitt noe mindre viktig med årene. For nettsider skal ikke design bare brukes til å formidle en identitet og en følelse. Men design skal også hjelpe brukeren å navigere på både på mobile plattformer og på desktop. Det skal være lett å finne den informasjonen man leter etter gjennom god informasjonsarkitektur og brukervennlighet. Faktisk har myndighetene nå laget en standard som de kaller universell utforming som bedrifter og organisasjoner er pålagt å ta hensyn til. Så selv om vi i Findability sier at man skal jobbe med innholdet og synlighet først når man skal lage nye nettsider så vil et godt og brukervennlig design være prikken over i-en.

Blogg

Det er mange år siden alle bedrifter skjønte at de måtte ha en nettside. Nå er de fleste klar over at bedriften også må kommunisere i sosiale medier.

Det derimot ikke alle har skjønt enda er at bloggen nå blir svært viktig, og om noen år har alle en blogg.
På en blogg har man muligheter til å kommunisere på en litt annen måte og være mer tidsaktuell og mer uformell enn på de vanlige nettsidene.

Her kan man være litt ”løsere i snippen”.

Bloggen kan ta opp temaer på en annen måte og behøver ikke være så forretningsorientert. Noen kaller dette bedriftens humankapital. Det er også mulig å slippe til eksterne på en slik blogg. Det er lettere å være mer underholdene som gjør det mer leservennlig og som igjen gjør det lettere å dele i sosiale medier. Det kan også være letter å lenke til en blogg.

Alt innhold og lenker vil hjelpe hoved-nettstedet til å rankere høyere på Google hvis det bloggen integreres riktig. Utvikling av blogger og bloggkonsepter er en del av det Findability hjelper våre kunder med.

Kontakt oss

×