Digital Education – Kursoversikt 1. kvartal

Vi ser at det er utrolig mange deltagere på Digital Fredag som elsker å lære nye ting. De kommer til Lillestrøm for å høre på foredragsholdere fra hele verden som prater om SEO, nettbutikker, digital markedsføring og andre spennende temaer. Derfor har vi nå valgt å satse enda mer på Digital Education. Dette er en workshop som vi begynte med for et par år siden. Meningen med Digital Education er å kunne gå enda dypere inn i et spesifikt tema, og samtidig lære opp deltagerne på en helt annen måte enn vi kan via Digital Fredag.



Digital Education varer i 3 timer og det er maks plass til 10 personer. Alle som deltar får her en gylden mulighet til å stille spørsmål og være delaktige. Ofte henter vi inn eksempler på det vi prater om fra bransjen til de som deltar. Nå har vi satt opp fire kurs fremover og her er det mye spennende å lære seg!

24. januar – Hvordan produsere video enkelt

Allerede om to uker er det klart for den første workshopen, og da er det produksjon av video vi skal snakke om! Her kommer vi til å vise enkle måter man kan filme på, hva man kan bruke av tilbehør og litt om redigering av videoene. Målet med denne workshopen er å gi deltagerne inspirasjon og kunnskap slik at dere enkelt kan satse på videoer selv i 2020!

1 time foredrag – Hvorfor satse på video i 2020, samt hvilke muligheter video gir deg og din bedrift. Her vil vi også gå igjennom litt forskjellig utstyr og programvare vi kan bruke. Vi vil også da prate litt om hvordan man kan optimalisere klipp og kanalen sin på YouTube.

2 timer workshop – Her kommer vi til å gå igjennom konkret hvordan vi kan filme, hvorfor vi bør bruke naturlig lys, hvordan vi kan heve kvaliteten på videoene bare ved små, enkle triks. Vi kommer til å filme forskjellige videoklipp for å vise dere hvordan dere selv kan gjøre dette på deres jobb. Vi kommer til å gå igjennom noen av tingene dere ser under her:

– Produksjon av video med mobiltelefon og kamera.
– Hvordan heve kvaliteten på klippene med naturlig lys.
– Tips og triks som gjør at videoene dine blir bedre.
– Hvordan enkelt redigere klippene dine.

07. februar – Introduksjonskurs i annonsering på Google og i sosiale medier

Det finnes veldig mange forskjellige plattformer man kan annonsere på, og ikke minst forskjellige annonser man kan sette opp. Hvordan vet man hvem man skal velge? Det får du vite her! Vi går igjennom de mest populære sosiale mediekanalene og Google, for å vise hvem plattform som passer for å nå forskjellige målgrupper.

1 time: Vi starter med å gå igjennom de forskjellige plattformene man kan bruke i dag. Her viser vi dere hva dem gjør, hvilke kanaler som fungerer godt til å nå forskjellige mennesker, og kort hvilke muligheter man har på de forskjellige plattformene. Dette gir dere en perfekt oversikt over hvilke plattformer dere skal bruke for å nå deres kunder.

1 time: Bruk av video i annonsering. Hvor mye bedre blir både resultatene og selve annonsene ved bruk av video? Vi viser både tall og eksempler på hvordan man effektivt kan bruke video i annonsering.

1 time: Google Analytics mot Facebook Analytics – Hvem har rett? Vi viser dere kjapt hvordan man bruker de forskjellige analyseverktøyene opp mot hverandre. Og ikke minst, hvem av dem har rett? Et utrolig viktig tema som veldig mange ikke tenker over.

28. februar – SEO-workshop med Roar Eriksen

Hvis du allerede føler at du trenger litt hjelp med SEO, da bør du sjekke ut denne workshopen! Her kommer Roar til å prate om grunnleggende SEO og litt om hva Google prioriterer. Men, han kommer også til å gjennomføre en grundig analyse av nettstedene til alle deltagerne. Denne analysen vil han dele med deltagerne slik at man sammen kan se hva som er riktig, men ikke minst hva som er feil. Man lærer mye av å se hva andre gjør.

Ikke gå glipp av en rå SEO-workshop med Norges beste SEO-rådgiver – Roar Eriksen!

Denne dagen vil gi en unik mulighet til å få en analyse av ditt eget nettsted. Her vil Roar på forhånd analysere sidene til alle deltagerne, og han kommer til å gå igjennom funnene sine direkte på workshopen. Dette er en perfekt måte for alle å få en grundig analyse av sine nettsted. Her ser man hva andre gjør både riktig, og feil.

Dagen starter opp med grunnleggende info om organisk søk og Google sin viktighet. Etter dette vil Roar Eriksen gå igjennom alle de påmeldte sitt nettsted å finne feil og forbedringsmuligheter.

OBS! Deltakere bør ha gitt oss tilgang til Google Analytic og Google Search Console på forhånd slik at Roar kan gjøre et forarbeid. Man må også være klar over at feilene og forbedringsmuligheter vil gjøres i plenum – max 10 deltakere. Det er ingenting man lærer så mye av som egne og andres feil!

13. mars – Et dypdykk inn i YouTube

Digital Education den 13. mars vil handle om en ting. YouTube. Her vil vi se nærmere på alle de forskjellige sidene av YouTube. Dette er en plattform som norske bedrifter bør satse på i 2020, og her får dere vite hvorfor! Vi kommer til å gå innom både organisk YouTube og annonsering på YouTube. Perfekt for deg som ønsker å lære mer om hvilke muligheter YouTube har.

Lurer du på hva man egentlig kan gjøre med YouTube? Hvordan skal man gå frem for å bygge opp en stor kanal som kan tiltrekke både eksisterende og nye kunder? Hvordan gjør man det egentlig når man skal sette opp en videoannonse? Her er vi innom de aller fleste temaene rundt YouTube man kommer til å være borti.

Temaer vi kommer til å prate om:

  • YouTube som søkemotor
  • Annonsering på YouTube
  • YouTube organisk – Hvordan bygge opp en god YouTubekanal
  • Fremtiden til YouTube

Dette er de kursene vi kommer til å arrangere nå i første omgang. Skulle det være interesse for workshops innen temaer vi ikke har skrevet her, er det bare å ta kontakt med oss! Da får vi inspirasjon til kurs vi kan arrangere videre i 2020!



Ta kontakt med oss

Legg igjen en kommentar