Bil med plass til tre barneseter

Bil med plass til tre barneseter

Dette er sikkert en litt uvanlig overskrift i en SEO blogg. » Bil med plass til tre barneseter». Men vi har lyst til å fortelle mulighetene for å optimalisere for den lange halen.

Bil med plass til tre barneseter

Ikke fokuser på optimalisering i hodet av den lange halen 

Veldig ofte har mange alt for stort fokus mot å optimalisere i hodet enn i den lange halen. Det gjør at konkurransen er høyere, og det blir vanskeligere å få gode resultater i SERP.

Men visste du at å optimalisere i den lange halen kan gi overraskende gode resultater?
La oss si at du selger biler. Og tilfeldigvis den bilen du selger har plass til tre barneseter. De som er kjent med den problemstillingen vet hvilken utfordringer dette medfører. Så det er faktisk 40 personer i gjennomsnitt som søker etter akkurat denne søkefrasen pr mnd. Men det er absolutt ingen som selger biler som har dette som Title Tag på en artikkel.

Er ditt nettsted godt teknisk optimalisert, den har relevant innhold mot emnet bil , så er det fryktelig lett å få førsteplassen på frasen «Bil med plass til tre barneseter«. Du må bare lage en artikkel om at du har en bil som har plass til tre barneseter, og benytte deg av den frasen i Title Tag.

Hovedutfordringen med å jobbe ut i den lange halen er at det er vanskelig å få ut data om noen søker etter dette. For Keyword Selection Tool,  viser ikke om det er færre en 10 som søker etter en frase i verktøyet. Så man må jobbe litt annerledes med optimalisering

Mye viktige data kan du får ut i fra søkeordsanalysen i Google Search Console , der man kan se på plasseringer, CTR (Klikkfreksens), Visninger med mer. Dette er gull verdt i en prosess der man jobber med den lange halen.

Det er like mye butikk og trafikk i den lange halen, som det er i hodet.

Så hvis du har en bil med plass til tre barneseter, så veit du nå hvordan du skal selge den på nett